Unity ile basit bir 2D oyun yapıyoruz #1

Şimdi arkadaşlar yapacağımız oyun biraz flappy bird tarzında olacak. Öncelikle unity de yeni bir 2D proje oluşturuyoruz . Yapmamız gereken ilk ayar telefonda yan tutarak oynayacağımız için ekran boyutudur .

Yukarıdaki yerden 16:!0 seçeneğini seçiyoruz . Şimdi oyunumuzu yapmaya yavaştan başlayalım. Googledan bir tane karakterimize koymak için top resmi indiriyoruz. Top resmini unity’e import ediyoruz ve scene ekranına sürüklüyoruz . Boyutlarını istediğimiz şekilde hazırlıyoruz . Karakterimizin inspector ekranından “Add Component” diyoruz ve oradan “CircleCollider2D” ‘yi ve “RigidBody2D” yi ekliyoruz . Daha sonrasında “CircleCollider2D” nin içindeki isTrigger butonunu aktif hale getiriyoruz . Bu geçirgen olmasını sağlıyor.

Şimdi karakterimize kod yazmaya başlayabiliriz . Yeni bir script oluşturuyoruz. Ben adını “karakterKontrol” koyacağım. Scriptimizi karakterimizin içine atıyoruz . Scriptimizin içine aşağıdaki kodları yazıyoruz . (Aşağıda her satırı açıkladım)

Karakterimiz ekranın dışına çıktığında ölmesi gerekir bunun içinde ekranı bir colliderla kaplayacağız ve karakterimiz colliderdan çıktığı anda yok olacak.

Hemen boş bir obje oluşturuyoruz adını “OyunKenarlar” koyabiliriz.

Buna bir “BoxCollider2D” ekliyoruz ve “Edit Collider” dedikten sonra collideri aşağıdaki gibi düzenliyoruz .

Şimdi bu collidera bir tag ekliyoruz . Inspector ekranında yukarıda Tag : Untagged diyor . Oraya tıklayıp “Add tag..” a tıklıyoruz . Daha sonra çıkan yerden “+” ya basıp “Sinir” adında yeni bir tag ekliyoruz ve bu tagi objemize atıyoruz. Şimdi iste karakterimizin kodunu açıyoruz ve şu colliderdan çıkarsa şu şu olsun gibisinden bir komut yazacağız.

Bu bölümde karakterimizi tıkladığımızda zıplatmayı ve ekranın dışına çıktığı anda yok etmeyi öğrendik. 2. Bölümde arka plan ekleyip ufak bir döngü yapacağız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir